website statistics _uacct = UA-649561-2urchinTracker()

Jak založit a vést úspěšný e-shop

Chcete začít podnikat v oblasti e-commerce? Rádi byste založili vlastní internetový obchod? Pak čtěte dál, dozvíte se, co je potřeba a také, kde hledat důležité informace a vzdělávat se.

Co prodávat

Ideální je prodávat zboží, které vás zajímá a rozumíte mu. Není důležité být naprostý odborník, ale mít pro daný obor vášeň. Mnoho e-shopů vzniklo díky koníčku. Například pan Bláha si založil e-shop s koloběžkami, Tomáš Vak zase s horolezeckým a outdoorovým vybavením. Příklad si můžete vzít i z Romana Uhra, který se specializuje na fotopasti a jeho e-shop Infoto patří k průkopníkům prodeje fotopastí v České republice. Ale podnikají samozřejmě i ženy – a také si vybírají produkty, které je baví. Lucie Šálená během rodičovské dovolené rozjela e-shop s dětskými hračkami.

Co vyřídit jako první

Rozhodněte se, jestli pro vás bude výhodnější založit s.r.o., nebo jen vyřídit živnostenský list. Obojí má svoje klady a zápory, nelze jednoznačně říct, co je výhodnější. Bude záležet na vašem konkrétním případu, ale i na tom, o jak velký projekt se jedná.

Živnost si založíte snadno na každém živnostenském úřadě, bude vám stačit 1000 Kč a občanský průkaz. Založení firmy je složitější proces.

Kde se poradit a získat relevantní informace na internetu:

  • výborným zdrojem všech podnikatelů je web Jakpodnikat, kde si přečtete výhody i nevýhody obou řešení,
  • zeptat se můžete i na Facebooku ve skupině pro podnikatele a živnostníky,
  • mrkněte se i na web Na volné noze, najdete profesionály zaměřující se na start podnikání.

Ptejte se

Jestli to jen trochu jde a máte na to finance, najděte si odborníka, který vám poradí s projektem, spočítá náklady a váš byznys nasměruje. Zvlášť, jestli nemáte vůbec žádné zkušenosti, pár hodin s profesionálem si zaplaťte.

Co ještě budete muset řešit (a možná si nechat poradit):

  • jakou platformu pro svůj e-shop využít,
  • vymyslet jméno a registrovat doménu – zjistíte, že většina domén už je zabraná,
  • jestli zvládnete provoz sami,
  • cenotvorbu a s tím spojené záležitosti,
  • mít nebo nemít kamennou prodejnu,
  • zda si založit sociální sítě.

 Založení internetového obchodu

Pronájem e-shopu nebo jiné řešení? Opět rozhodnutí, které je na vás. Většina českých e-shopařů je spokojena s pronájmem internetového obchodu.

 Proč si vybrat pronájem e-shopu?

  • rychlé řešení, protože e-shop zvládnete zprovoznit prakticky hned
  • platíte jen měsíční paušál, do 10 položek máte e-shop zdarma
  • ovládání snadno zvládnete, nebo se můžete zeptat v poradně
  • k dispozici budete mít ochotnou technickou podporu

E-shop je od obyčejné webové stránky mnohem složitější systém. Musí zvládnout napojení na platební systémy, na dodavatele i doručovací služby. A tyto věci vám nikdo nenaprogramuje za pár tisíc, ale spíš za desítky nebo stovky tisíc, což jsou částky, které byste v začátku mohli investovat spíš do marketingu.

Pronájem e-shopu si vyberte vždy, pokud nemáte vyčleněný budget na vývoj vlastního řešení.

Pokud byste sáhli po e-shopu, který nabízí například některé šablony WordPressu, opět bude záležet, jak moc se tato šablona dokáže přizpůsobit českému prostředí. Většinou pak stejně budete muset investovat nemalé peníze do času programátora.

A jaké další zdroje se mohou hodit?

Rate this post

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *