website statistics _uacct = UA-649561-2urchinTracker()

Jak vytvořit e-shop zdarma

V rámci minimalizace nákladů se začínající podnikatelé často poohlížejí po založení e-shopu zdarma. Na co je potřeba pamatovat a jak zajistit, aby váš internetový obchod byl nejen levný, ale také funkční?

Contents

Open source e-shopy

Na internetu existuje široká škála řešení tzv. open source, to znamená naprosto zdarma. Jejich kód můžete využít podle vlastních potřeb. Zde je ale potřeba dbát na to, že mnoho z nich je zahraniční produkce, takže se nemusejí úplně dobře vypořádat se specifiky pro tuzemského uživatele, například vám mohou chybět exporty pro české zbožové vyhledávače či naše účetnictví. S podobnými prvky zahraniční systémy zpravidla nepočítají.

Rovněž je potřeba si uvědomit, že open source e-shopy skutečně obsahují jen nejnutnější základ a pokročilé funkce od nich očekávat nemůžete. A to ani přesto, že se k nim dají doinstalovat nejrůznější moduly.

Pokud vám bude některý plugin chybět, teoreticky jej samozřejmě lze kompletně vytvořit. Licenční politika podobných jednoduchých e-shopů zdarma to umožňuje. V praxi však vývoj může být mimořádně nerentabilní, případně znatelně komplikovanější, než kdybyste si od počátku nechali vyrobit e-shop na míru.

Když zdarma není úplně zdarma

Připočítat si budete muset i náklady na nákup hostingu a domény, pokud chcete vlastní a nesmíříte se s freehostingem a doménou třetího řádu. V praxi tak tvorba e-shopu zdarma vůbec zdarma být nakonec nemusí.

Do celkových nákladů bude ještě nutné započítat případně někoho, kdo se bude dále starat o jeho správu, pokud se do toho nepustíte sami. U open source řešení by měl každopádně stát zkušený vývojář. Rozmyslete si tak, zda na to máte kapacity z hlediska času i technologických znalostí, případně si budete muset někoho najít.

TIP: Vyhledávač produktů

Zdarma a od profesionálů

Obdobnou službu nabízejí většinou též poskytovatelé pronájmu e-shopů. Limitováni jste v těchto případech zpravidla hlavně velikostí svého e-shopu, případně množstvím objednávek za měsíc. Pokud ale v zásadě neplánujete nikdy překročit pár desítek položek, může vám tato varianta vyhovovat.

Jednoduše si objednáte základní variantu tarifu v rámci, již připraveného systému. Ta vám opět poskytne primárně základní funkce. Součástí bývá například základní SEO nebo možnost xml exportu či responzivní design.

Začátečníkům toho tak určitě nenabídne úplně málo. Od věci není si pro jistotu ověřit, jestli poskytovatel nabízí i možnost pozdějších individuálních úprav celého systému.

Bez dodatečných nákladů

Zdarma většinou také získáte místo na hostingu u provozovatele, takže v tomto případě dodatečné náklady řešit nebude nutné. Současně je jednodušší celý přesun do vhodnějších podmínek, pokud se vaše podnikání postupem času rozroste. Stačí si zažádat o změnu tarifu nebo balíčku a přesunout tak svoje podnikání do systému, který nabídne více možností.

Méně starostí budete mít i s celkovou správou a údržbou. O tu se totiž postará vývojářský tým, u kterého jste si svůj e-shop zařídili. Díky tomu se vyvarujete častého nešvaru internetových obchodů postavených na řešení zdarma – nestability, chyb a pádů. Pokud se objeví přece jen problémy, zajištěná je technická podpora, na kterou se lze obrátit.

V administraci e-shopu se vyzná i technicky nepříliš zdatný uživatel. Nemusíte se tak ani strachovat o to, že nenajdete programátora, který by se vašemu obchodu chtěl věnovat. Vše si zvládnete obsloužit i sami.

Na druhou stranu ale e-shop nemáte pod kontrolou a zůstáváte do značné míry závislí na původním poskytovateli, kdežto open-source řešení můžete modifikovat podle vlastních potřeb.

Rozhodovat byste se tak primárně měli nejen podle rozpočtu, ale i podle velikosti e-shopu, vlastních možností a jeho předpokládaného budoucího rozvoje. Na místě je také si vyzkoušet dostupnou demoverzi e-shopu.

Autor: Zoner inShop

Rate this post

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *