Jakých chyb se lidé nejčastěji dopouští z hlediska SEO?
Contents
Když si člověk založí internetový magazín nebo e-shop, touží po jediném – aby byl navštěvovaný. Jenže aby byl web navštěvovaný, musí se webové stránce její majitel věnovat. Google nebo Seznam si hned po jeho zaregistrování neřekne, že je skvělý a že proto ho hned posune na přední příčky vyhledávání. Dostat se na přední příčky vyhledávání, to je dlouhý proces. Dalo by se říct, že je to běh na dlouhou trať/maraton, jehož cíl je však opravdu sladký. Aby se zvýšila organická návštěvnost webové stránky (nezávisle na tom, jestli je to online magazín, web nebo e-shop), je důležité nepodceňovat sílu SEO, tedy optimalizaci webových stránek.
Právě dobře zvládnuté SEO je klíčem k vysoké organické návštěvnosti. A organická návštěvnost, to je přesně to, co chcete. Nedávné statistiky to potvrzují. Říkají totiž, že organická návštěvnost tvoří zhruba třicet až šedesát procent celkové návštěvnosti internetových obchodů. Nebýt organické návštěvnosti, webová stránka ani zdaleka není tak navštěvovaná.
Bohužel SEO stránku nemá každá webová stránka dobře zvládnutou. Majitelé internetových obchodů nebo webových stránek se dopouští hned několika chyb. Jakých?
Preferuje se praSEO
Už jste slyšeli o praSEO? Ne? Jedná se o SEO, které není tak úplně podle pravidel. SEO se zkrátka “vyprasí”, což však ke zvýšené organické návštěvnosti nevede. Většinou se u praSEO setkáváme s nerelevantním obsahem stránek, také se špatnou strukturou webu nebo z opravdu špatným cílením klíčových slov. Mnohdy nám něco na webu chybí nebo dokonce přibývá.
I když si řada majitelů těchto webů myslí, že se SEO vyběhli, ve skutečnosti si jenom pořádně zavařili. Internetové vyhledávače s takovými weby nezachází zrovna nejlépe a mají tendenci je shazovat ve výsledcích vyhledávání ještě níž, než na jaké pozici se zrovna nachází.
Pozor, duplicita
Obrovským problémem je duplicita. S tímto problémem se setkáme především u internetových obchodů, ale online magazíny zase mají problém s duplicitními texty, tudíž s duplicitou se tedy setkáme prakticky všude. E-shopy si musí dát pozor především na URL, která mohou být duplicitní. Proti duplicitě však lze bojovat s přesměrováním nebo kanonizací.
Zapomíná se na analýzu klíčových slov
Obrovským pomocníkem ve světě SEO je analýza klíčových slov. Díky analýze klíčových slov se zjistí, jestli webová stránka cílí skutečně na správná klíčová slova nebo jestli webové stránce něco nechybí či naopak jestli něco nepřebývá. Analýza klíčových slov poukáže na konkrétní klíčová slova, na jejich hledanost, na konkurenci, relevanci, také na jejich důležitost atd.
Pozor na špatnou indexaci
Obrovským problémem taky bývá to, že web bývá špatně zaindexován. Pokud je web špatně zaindexován, dosavadní návštěvnost byla pravděpodobně jenom otázkou štěstěny.