Pro koho budu pracovat? Roli hrají firemní zkušenosti
I když aktuální koronavirová krize trochu zamíchala kartami na pracovním trhu, stále ještě převládá jeden trend, a sice že si zaměstnanci vybírají své zaměstnavatele. Pozic, jako jsou personalisté, lídři týmů nebo manažeři, je mnoho, pro kterou firmu tedy pracovat? Která může nabídnout ty nejlepší podmínky? Roli paradoxně nehraje tolik platové ohodnocení, ale firemní zkušenosti. Pokud je firma negativně hodnocená, řada lidí od ní automaticky odvrací zrak.
Je to podobné, jako když zaměstnavatelé prověřují své zaměstnance. Také předtím, než je pozvou na pohovor, “projedou” jejich sociální sítě. Zaměstnanci zase “projíždí” hodnocení firem, které prozradí ještě před případným pohovorem víc.
Hodnocení firem mnoho napoví
Za firemními zkušenostmi většinou stojí bývalí nebo stávající zaměstnanci, kteří tak mohou vám jakožto potencionálnímu pracovníkovi prozradit, jak se budete asi cítit na pracovišti a pro koho budete vlastně pracovat. Na webových stránkách se firma především vyzdvihuje a vytahuje. Ve skutečnosti to však může být za zdmi podniku zcela jiné. Hodnocení firem vám může prozradit, jací jsou lidé na pracovišti, jaké je uvnitř firmy prostředí nebo jaká je nastolená firemní kultura.
Díky zmíněným informacím člověk může vydedukovat, jak se bude ve firmě cítit. Špatný pocit a prakticky neutichající stres jsou totiž nejčastější důvody, proč lidé práci opouští. A je pochopitelné, že se tomuto pocitu chtějí vyvarovat ve svém dalším zaměstnání.
Co firemní zkušenosti neprozradí?
Bohužel firemní zkušenosti neprozradí všechno. Co nedokážou prozradit, tak například to, jestli vás to bude v práci bavit. To zjistíte až ve chvíli, kdy si vyzkoušíte plnit svou pracovní náplň. Ve většině inzerátů je sice obsažen co nejpodrobnější popis toho, co se od vás bude očekávat, ale praxe – to je přece jenom něco zcela jiného.
Většinou zaměstnanci prahnou po nějaké seberealizaci, také po pocitu naplnění, po smysluplnosti.