Reklamní předměty z hlediska daní
Reklamní předměty jsou velice oblíbenou formou propagace společnosti, která se z hlediska reklamy řadí k těm nejlevnějším. Přináší spoustu výhod: zvyšují povědomí o naší společnosti, mohou zlepšit vztahy mezi obchodními partnery, stát se příjemným prožitkem, pomoci v nouzi (například deštník) a také mohou být možností, jak naši společnost bude propagovat třetí osoba. Reklamní předměty jsou velice oblíbené; a ty vůbec nejoblíbenější jsou praktické dárky.
Reklamní předměty a daň z příjmů
Problematiku reklamních (propagačních) předmětů řeší zákon č. 586/1992 Sb. o daních z příjmu. Podle tohoto zákona je reklamním předmětem každý předmět, který splňuje tyto podmínky:
- Jeho hodnota nepřesahuje 500 Kč (u plátců je to cena bez DPH, u neplátců cena včetně DPH).
- Je označen jménem nebo ochrannou známkou společnosti (nebo názvem propagované služby či zboží).
- Nespadá mezi předměty, na které se vztahuje spotřební daň (s výjimkou tichého vína – jiné víno, než šumivé).
V případě, že vám zakoupený reklamní předmět splňuje všechny tyto požadavky, jsou náklady na jeho pořízení daňově uznatelným nákladem. Na druhé straně, pokud takto definovaný reklamní předmět přijmete, nemusíte z něj odvádět daň z příjmů.
Co mohou být reklamní předměty
Z výše uvedeného vyplývá, že reklamním (propagačním) předmětem může být opravdu cokoliv. Můžete využít již existující produkty, které společnosti zabývající se prodejem reklamních předmětů nabízí, nebo si vymyslet svůj vlastní, originální reklamní předmět. Zde je ale třeba znovu poznamenat, že mezi nejoblíbenější reklamní předměty patří ty, které jsou praktické a kvalitní. Typicky se jedná o kancelářské potřeby (propisky, pastelky, tužky, zvýrazňovače, bloky, diáře, kalendáře), vinařské potřeby, otvíráky, přívěšky, hrnky a hrnečky, sklenice, reflexní vesty a reflexní prvky, igelitové či papírové tašky, předměty na stůl, různé cukrovinky, oblečení a čepice, deštníky, ručníky, osušky či dokonce roušky.