Rozesíláte až příliš mnoho notifikací denně? Víme, jak tuto chybu napravit
Rozesílání notifikací sice není žádná věda, přesto při tomto kroku mnoho lidí chybuje. Tou hlavní chybou, které se dopouštíme při používání notifikací obecně, je, že denně rozesíláme až příliš mnoho notifikací. A to se opravdu nehodí. Až příliš mnoho notifikací (navíc irelevantních notifikací) vede k otrávení koncového uživatele, který tím pádem automaticky ruší odběr upozornění. Přestává vás sledovat a vy ho už nemůžete takto napřímo kontaktovat. Abyste se vyhnuli tomto strašlivému scénáři, je načase naučit se rozesílat notifikace správně.
Jak často rozesílat notifikace?
Ať už jste majitelem internetového magazínu, který chce informovat své čtenáře o nově přidaném textu v jejich rubrice, nebo jste starostou obce, který chce informovat své občany o aktuálním dění nebo o blížících se událostech, v každém případě pamatujte na to, že příliš vysoká frekvence irelevantních zpráv vede k otrávení uživatele a k jeho zrušení odběru.
Aby se tak nestalo, je dobré naučit se, kdy se mají notifikace správně rozesílat. V tomto případě platí pravidlo, že méně je někdy více. Méně nezajímavých zpráv vede k větší spokojenosti odběratelů, a nakonec i k jejich vyšší míře zapojení.
Naučte se rozeznávat jednotlivé notifikace
Velkým pomocníkem při rozesílání notifikací vám však bude to, když se naučíte jednotlivé notifikace rozeznávat. Notifikace totiž nelze všechny naházet do jednoho pytle. Je třeba je rozdělit.
Notifikace dělíme na tři skupiny, a sice na důležité notifikace, na urgentní notifikace a na kontextové notifikace. Co se týče důležitých notifikací, mluvíme v tomto případě o notifikacích zaměřujících se na zájmy nebo objednávky uživatele. Pak tu máme urgentní notifikace, čímž se myslí časově omezené záležitosti. Mluvíme tedy o nutnosti vyzvednout si balíček. A do třetice existují kontextové notifikace, které navazují ryze na aktivitu na webu nebo na předchozí komunikaci s uživatelem.