website statistics _uacct = UA-649561-2urchinTracker()

Toyota jedničkou

Toyotě pomohla rostoucí poptávka na domácím – japonském trhu a v Číně. Japonská automobilka Toyota Motor zůstává světovou jedničkou. Dokazují to údaje za uplynulé čtvrtletí, které ukázaly, že Toyota v počtu prodaných vozů opět předběhla americký koncern General Motors (GM) i německý Volkswagen (VW).

Světovou jedničkou v prodeji aut zůstává Toyota, podaří se na trhu konečně prosadit i hybridům?

Přesněji, globální odbyt Toyoty včetně jejích dceřiných firem Hino Motors a Daihatsu se za první tři měsíce 2014 zvýšil meziročně o 6% na 2,58 milionu aut. Největší konkurenti japonské firmy – GM a VW prodali ve sledovaném období každý zhruba 2,4 milionu vozů. Předseda představenstva Akio Toyoda se i na základě těchto výsledků domnívá, že automobilka má za sebou jeden z nejlepších fiskálních let. Podle předběžných údajů zisk koncernu za 12 měsíců do konce března 2014 dosáhl rekordních 1,9 bilionu jenů (což v přepočtu odpovídá 13,41 miliardy eur). Toyotě přitom pomohlo i oslabení japonské měny, které zvýšilo její příjmy ze zahraničí. Konkurence však nezahálí. Volkswagen plánuje již v tomto roce zvýšit svůj odbyt na úroveň Toyoty díky další expanzi v Číně a zotavování evropského trhu. Odhaduje se, že Toyota si udrží pozici světové jedničky v prodeji aut do roku 2016 nebo 2017, prohlásil Masatoši Nishimoto, analytik společnosti IHS Automotive v Tokiu. Dodal však, že japonská firma by potřebovala ještě více zvýšit svůj odbyt v Číně, aby se udržela na prvním místě v žebříčku prodeje vozidel.

Toyota jedničkou také v hybridech?

Toyota Motor také plánuje vývoj hybridních vozů v Číně. Posílí tak spolupráci se svými čínskými partnery First Automobile Works a Guangzhou Autombile Group. Toyota si tak chce vylepšit svou pozici na největším automobilovém trhu světa. Levné hybridní vozidlo prozatím pro čínský trh plánuje také japonská automobilka Honda, a to ve spolupráci se dvěma místními automobilkami. Informovala o tom agentura DPA, která se odvolává na článek v japonských hospodářských novinách Nikkei. Na vývoji a výrobě hybridního modelu se budou podílet čínské firmy Dongfeng Motor Group a Guangzhou Automobile Group a Honda ho chce uvést na trh v roce 2016, tvrdí Nikkei. Hybridní vozidlo pro čínský trh bude vycházet z modelu Honda Fit a bude stát přibližně 1,5 milionu jenů (10 621 EUR). Pro srovnání, v Japonsku automobilka prodává Fit za 1,63 milionu JPY a je to nejnižší cena za hybridní vůz na světě. Spolupráce s čínskými firmami umožní Hondě vyhnout se přehnanému clu, pro které je Fit na tamním trhu dvakrát dražší než v Japonsku a stojí přibližně 3 miliony JPY. I to je důvod, proč se v Číně za prvních 11 měsíců letošního roku prodalo jen 133 kusů hybridní Hondy Fit.

Chtěli byste hybridní automobil?

A kdo ne. Šetří peníze, jsou čistším způsobem dopravy a jsou v módě. Pojem hybridní auto se vztahuje na všechna vozidla, která používají dva nebo více odlišných zdrojů energie k pohybu auta. Nejčastěji hybridní auta jsou kombinací spalovacího motoru na benzín a elektromotoru. Zdrojem pro hybrid může být však i vodík, elektromagnetické pole, plyn, solární energie, uhlí, dřevo a jiné zajímavé zdroje jako lidská síla, která se využívá například v autě Twike. Je to hezké, že šetří emise, ale kdo si je koupí, když jsou příliš drahé? Jsou jen marketingovým lákadlem nebo světlem v automobilovém průmyslu pro následující léta? I hybrid má svou odvrácenou stranu mince a tou je jeho výroba a recyklace. Není to novinka, ale aby se hybrid dostal do dopravy, tak běžně jako klasické automobily musí protéct ještě hodně času. Hybrid představuje významný mezistupeň mezi auty na spalovací motor a finančně či technologicky náročnými elektromobily. Hybridy jsou užitečné hlavně pro městský provoz a pro dopravu, která zahrnuje mnoho zastávek, stání v kolonách, na semaforech, rozjíždění se a při ježdění na volnoběh a častém přeřazování, protože právě tehdy se využívá elektromotor. Klasický spalovací motor je zase využíván při jízdách s ustálenou rychlostí po okresních silnicích, rychlých plynulých jízdách na dálnici. Pokud jezdíte často a nejen po městě, je na zvážení, zda se to skutečně až tak vyplatí pořídit si hybridní vůz například značky Toyota.

5/5 - (1 vote)

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *